Friday, December 22, 2017

Papmachéreglen - Hella Joof



























  • Dansk
  • 21.-22. december
  • 202 sider

Jeg har altid synes, at Hella Joof er en fantastisk livsbekræftende, intelligent, underholdende og skøn kvinde - og dygtig skuespiller. Jeg havde dog vægret mig ved at give så mange penge for en så lille bog, og endte med at købe den til en god nedsat pris. Heldigvis vil jeg nu sige!

202 sider, der er skrevet med meget stor skrifttype - og med en del tegninger i også; men er resten så det værd?

Både ja og nej! Der er finurlige livsunderfundige betragtninger over stort og småt. Men efter at have set hende udtale sig om netop denne bog i diverse tv-shows, var der efterhånden ikke meget nyt under solen. Bevares - det var da fin underholdning.

Men det er alt for nemt sluppet i mine øjne; og så til den pris. Jeg læste den med vilje så langsomt som overhovedet muligt for at få den trukket en anelse ud. Men principielt er der jo kun til en aftens underholdning - og det er altså for lidt.

Og så er der igen det med sproget! Jeg må være ualmindeligt snerpet - men det huer mig bestemt ikke, at der skal bruges så vulgære ord. Jeg synes, at meningen sagtens kan overbringes på en blidere måde - og det tager desværre læselysten fra mig. 
Så jeg var slet ikke så begejstret som jeg havde forventet. Blot lidt sur på mig selv over at have brugt pengene. 

No comments: